Att vara på sjukhus.

Hej!

Efter att ha varit på sjukhus i några dagar känner jag en otrolig 

tacksamhet att få sitta vid min köksö och dricka en kopp kaffe

med en surdegsmacka och en halv Pariserbulle.

Att gå ut i trädgården och hitta två små tulpaner och några påskliljor

mer värt en ett helt fång rosor.

Att få sätta blommorna i en gammal blåvit gräddkanna gjorde

inte saken sämre.

Blå-Vitt från Kina, England och Sverige.

Det första jag gjorde när jag kom hem var att hämta ett par blommor från trädgården.
Och där fanns inte mycket!
Men detta lilla gjorde mej glad.

Tur att ha en padda.
Vilken golf, vilken nivå.

Denna kille gjorde dagarna kortare.
What a guy!

Jag är tacksam att jag fick bra läkare som tog tag i mitt problem,

nya mediciner som ska underlätta livet.

Tacksam för all vänlig personal som skötte om mej och många

andra patienter.

Tack medicinavdelningen på Eksjö Sjukhus.

Tack till personalen i ambulansen för att Ni tog så väl hand om mej.

Vi måste få ha vår ambulansbemanning kvar i Tranås,

vi vägrar nedskärningar.

Hälsning C

Kommentarer

Annika sa…
Krya på Dig! O tack för en
trevlig blogg.
Trevlig Helg!
Kram Annika
Chris sa…
Tack snälla så omtänksamt.
Tack oxå för att Du gillar min blogg.
Önskar Dej en fin helg, gärna med lite sol!
Kram C 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🥰

Populära inlägg