Stickning


Köpte mej ett nytt garn i H-borg i en jättetrevlig garnaffär. NORA the world of nature, made in Japan. http://www.eisakunora.com/  Ullgarn avsett för stickor nr 3, jag har valt stickor 7. Jag ska sticka en schal..........en trekant. När jag stickar tänker jag på Japan och den svåra katastrof som inträffat där. Det händer mycket i världen just nu.
Så här gör jag: Lägger upp en maska ökar sedan en maska i börja på varje varv. Jag stickar rätstickning. Stickar så stor jag vill ha den eller som garnet räcker till. OBS! Maska av löst. Vill Du förstärka kantan upptill virka ett varv med fasta maskor. Ibland virkar jag en spetskant på det två sidorna, det blir lite Odd Molly stuk.
Idag är det måndag och stickdag.

Kommentarer

Anonym sa…
Snyggt garn!

Ser ut att bli en snygg sjal.

Populära inlägg