Chokladcreme med hallon och goda kaksmulor!

Hej sommarläsare!
Detta gjorde jag till våra gäster i onsdags!
Prova får Du se vad Du tycker.
Ett tips, jag serverade cremen för kall låt den stå framme en stund innan Du "dekorerar".
Jag tror den är jättegod att göra med mjölkchoklad, ta inte för mörk choklad.

 Chokladcreme med hallon och goda kaksmulor.
4-6 personer.
Gör så här:
200 gr choklad
1,5 dl vispgrädde
Hallon
1,dl grädde lösvispad grädde
Brago kex ca 6-10 st
En smörklick
Lite socker och lite kardemumma
 
Koka upp grädden, ta av från spisen och lägg i chokladen, rör.
Häll i cremen i några vackra glas.
Hacka kexen till smulor, stek i smör med socker och nystött kardemumma.
När cremen blivit lite fastare dekorera med lättvispad grädde, strössla över kaksmulorna och på med lite bär.
MUMS!
Ser det inte gott ut?
TIPS! Kaksmulorna är SÅÅÅÅÅ goda, använd dom till glass eller annat!
Lycka till.
KRAM C


Kommentarer

Anonym sa…
Tusen tack för efterrätten med bragekexen. Nu har du hittat receptet ser jag. Tack
Chris sa…
Åh detta goda recept hade jag glömt bort.
Det ska jag göra igen till nästa fest.
Inlägget ärsedan 2013!
Kram till dej frånmej👌🙏🤩

Populära inlägg