Philadelfiabullar i långpanna

Hej kära Ni!
 
Igår löpte jag ett maraton i köket!
VARFÖR?
På barnbarnets kalas fick vi så goda bullar.
Philadelfiabullar.
 
KL 12.00 igår kom jag på detta, jag gick ut på nätet och letade efter receptet och hittade det.
Skulle jag hinna baka dessa till "Stickorna kom kl 3????
 
1. Alla ingredienser fanns inte hemma.
2. Till stan och köpa in det som saknades.
3. Göra deg.
4. Jäsa 30 minuter.
5. Göra fyllning.
6. Grädda.
7. Dekorera.
8. Duka och skära upp.
9. Quickdusch.
9 1/2. (Maken damsög under tiden) TACK!
10. Kl. 14.45 Färdig
11. Kl. 15.00 kom "Stickorna"
En sak kan jag säga såååå nybakade bullar får dom aldrig mer hos mej........PUH!!


Vet Ni hur himla goda dom blev, JO, vi åt två var!!
 
GÖR DOM:
Recept:
5 dl mjölk
150 gram rumsvarmt smör
1 pkt jäst (50 gram)
1 dl strösocker
½ tsk salt
10-12 dl vetemjöl
Fyllning :
150 gram rumsvart smör
200 gram philadelphiaost
3 dl florsocker
2 msk vaniljsocker

Värm mjölken till 37 C och rör ut jästen med. Tillsätt det rumsvarma smöret, sockret, saltet och nästan allt mjöl. Arbeta degen smidig, gärna i maskin. Använd en ugnplåt täckt med bakplåtpapper. Häll ner degen på plåten och tryck ut den i kanterna (degen ska vara kladdig o lös).Täck med en bakduk och låt jäsa 30 minuter. Gör fyllningen.

Gör sedan hål jämnt fördelat över degen med en mjölad tumme. Fyll varje hål med fyllningen. Pensla ytan med uppvispat ägg och strö över pärlsocker.
200 grader i 12-15 minuter.
 
Hitta på vilken fyllning Du vill, apelsin, bär och frukter, vaniljkräm eller mandelmassa.
Lycka till!
KRAM C


Kommentarer

Carro sa…
Gud så gott det ser ut.

Dessa vill jag smaka, och ska absolut göra dom själv. Mums!
Chris sa…
Det finns i frysen så ni får smaka. Så himla goda! Du måste göra dom, men inte i turbotakt!! Kramis
Maria EB sa…
Dom var himmelska! Bästa bullarna jag ätit. Och man tränade superbra med ett par stycken som bränsle :)
Chris sa…
Det är inte varje dag man äter två bullar på raken!!
Bra bränsle till dej, värre för mej som satt mej vid datorn!!
:)

Populära inlägg