Historia ur verkliga livet


I går köpte jag tre böcker, två frivilligt och en ofrivilligt. Det är riskfyllt att vara barnvakt till två barn + en hund som är 6 månader, enligt (varnad innan) matte och husse lever denna hund just nu på glasögon, telefoner och kamerer, (jag såg lite annat ryka med bl.a strumpor o skor)!! När jag vänder mej om för att servera ett glas saft händer det.........två bett i min lånebok, nyhemkommen bok, jag var den första som lånade den! Utgångsläget var dåligt, i går cyklade jag till bibblan, bibblatanten blev ursur jag betalade 197:- hon var lika sur för det! Sen ville hon behålla boken........ NEJ, den ska jag ge till mina vänner o läsa sa jag.
Boken heter Safari med döden av Jan Mårtensson, ingen höjdarbok direkt men jag måste bara läsa om en "kollega", antikhandlaren Johan Christian Homan som har affär i Gamla Stan i Stockholm. Så kära vänner hos mej finns denna bok, det är bara att låna, men passa er för sexmånadershundar, samtidigt tycker jag att jag kom ganska lindrigt undan det kunde ha varit min Ray Ban med riktiga glas i och som kostade "skjortan"!
OBS! Ni ser väl högra hörnet!

Kommentarer

Anonym sa…
Hallåj, Du får pengar nästa gång vi ses. Nu har vi ny putsade fönster! Jippie!

Kram!
sofia sa…
haha, hunen var nog hungrig.... tack för i lördags, jättegod mat & tårta :) kram
sofia sa…
oj, menade HUNDEN. inte hunen!
Chris sa…
Ingen oro, boken får gå i cirkel! Ha, Hi, vill Du låna boken? Jag har oxå putsat fönstren men nu blåser det som attans, inte bra med all pollen./KRAM C
Anonym sa…
Tror inte husse (den anonyme) vill låna boken men jag gör det gärna och sponsrar gärna lite också;) har läst nästan alla mårtensson böckerna och tycker väl egenligen att de är så där som du skriver men bara för att man har det måste man liksom läsa den sista med :). Kram från hundens matte
Chris sa…
Hundens matte får gärna låna boken!/KRAM C

Populära inlägg