Virktips!

http://engelskavillan.blogspot.com/
Denna söta grytlapp kommer från engelska villans blogg, jag tyckte den var så vårsöt! Tror ni inte den blir fin i marinblått och vitt, till alla sommarstugor, en fin present till någon! Jag ska göra ett par svarta........Coolt!/TACK engelska villan!
P.S Jag stickade en grytlapp på prov men mitt garn var kanske lite tjockar, jag la upp 30 lm. D.S
Min grytlapp gjorde jag såhär:
lägg upp 37 luftmaskor, vänd varje varv med två luftmaskor. Virka halvstolpar tills du får en kvadrat.
Sedan:
Varv 1: fastmaskor runt om hela grytlappen. Virka en ögla att hänga upp grytlappen i av ca 15 luftmaskor i ena hörnet.
Varv 2: virka runt med picots: *3 lm, 1 fm i den första av de 3 lm (= 1 picot), hoppa över 1 fm, 1 fm i nästa fm*. Virka även picots runt öglan.

Kommentarer

Charlotte sa…
Svarta blir jättecoolt:)! Det är snyggt med svart och vitt tycker jag.
Ha en bra dag!
Kram
Chris sa…
Tack!Gick resan bra?/KRAM

Populära inlägg