No 5, klassiker!

Hej där! Hur har Ni det????
Jag funderar på att köpa en ny doft, en ny parfym. Det finns så mycket att välja på, ska det bli en klassiker eller en ny doft? Kanske Armani, Gucci, Boss eller Escada, nej Escada har jag haft, något nytt vill jag ha!
Min mamma önskar sig en klassiker, Chanel no 5, världens mest kända parfym i sin art deco-inspirerade flaska. En flaska No 5 säljs någonstans i världen en gång i minuten enligt Chanel.
Parfymen fick kultstatus när Marilyn Monroe i en intervju 1954 deklarerade att det enda hon bär när hon sover är ett par droppar Chanel No 5!!





Chanel No 5 lanserades 1921 och är idag en ikon. Siffran nummer 5 var Cocos lyckotal.
Nu får vi se vad jag köper för parfym/TIPS?/KRAM C

Kommentarer

Fia sa…
Jag rekommenderar dior pure poison eller burberry brit :) jag ska önska mig dior nu när jag fyller år!
Chris sa…
Dior luktade underbart, jag köpte Armani innan jag reste, jättegod. Snart födelsedag/KRAM M

Populära inlägg