Borås antikmässa

Det blev en tur till antikmässan i Borås. Vi drog iväg en sväng på söndagen.
Jag som gjort så mycket reklam för denna mässa.........jag tyckte den var ganska tråkig.
Jag var nog inte på humör.
Det var nog utplockat oxå, det var ju mässans sista öppettimmar.
 Behållningen var att sett den vas från Kina som alla talar om i antikkretsar just nu.
En sannsaga har blivit till.............igen!
Vasen har legat undanstoppad i åratal och nu kommit fram i ljuset.
Det är en vas som tillhört kejsaren i Kina, ser Ni signeringen i uppkanten på vasens hals.
Tänk Er att denna vas har stått någonstans i den förbjudna staden i Peking, för 600 hundra år sedan!!!!!!
Det finns bara ett fåtal i världen och detta var ett mycket fint exemplar.
Hoppas att vasen får stanna på något museum i Sverige.
Återkommer när jag hört vad slutpriset blev.

Helgens höjdpunkt

Helgens besökarmagnet och höjdpunkt på Boråsmässan är helt klart Mingvasen som värderats till omkring 30 miljoner kronor. Säkerhetsmontern har varit omringad av folk som beundrat och fotat porslinsmästerverket. När vasen packades upp låg den insvept i en tidning, daterad 14 augusti 1934.

Jag lyssnade oxå på ett föredrag av Björn Gremner (ägare till AntikWest), jag gillar verkligen denna opretentiösa och mycket kunniga man.
Det var i AntikWests monter vasen visades.
KRAM C

Kommentarer

Maria EB sa…
Tänk att den kan vara värd så mycket pengar!? Ser ju fin men inte så särskilt speciell ut. Ska bli spännande att se vad priset blir. Kul att se dig idag! Kram PS Hoppas denna kommentar går fram. Har försökt utan att det funkat de senaste dagarna. DS
Chris sa…
Maria den kom fram!
Jag tycker inte vasen ser något speciell ut.
Men tänk så mycket kosing den är värd!!!
Kul att träffa er igen. Tack för blommor stor kram

Populära inlägg