Ungern

Hej!
För mej är det länge sedan jag träffade Er!?
OBS! För Er som inte vet, det går att göra inlägg innan och på Iphonen.
 
Jag har varit på en veckas vinresa till Ungern, ett härligt gäng på 16 personer!!
Tredje året i rad, jag hoppas och tror att det inte är den sista.
Tack vare våra goda ciceroner och researrangörer.
Jag gillar verkligen Ungern mer.........och mer.
Vackert natur, vackra byggnader, pampiga, god mat o goda viner, trevliga människor, mycket kultur (vill se mer).


 Maten är gudomlig, likaså vinerna.
 En bild från en vinkällare.
 Vinkällare långt under jord. Doftar underbart.
 Snart börjar skörden.
 Vi provade 20 - 30 viner om dagen (sant) jag har aldrig hällt ut så fina viner!!
Jag har aldrig druckit så mycket vatten!
Men så mådde jag oxå prima.
 
I Polgár Winerys vinkällare lyste dessa vackra lyktor.
Snacka om att känna sig välkommen.

Vår by Villány har 3000 invånare och denna vecka börjar vinfestivalen då väntas 40.000 - 50.000 besökare till denna lilla underbara vinby.
 
Vilken resa.
Lyckliga jag (och maken)!
KRAM C


Kommentarer

Carro sa…
Kul att få se bilder!!

Vill se mer!

kram
Chris sa…
Jag har jättefina bilder. Ska visa. KRAM
Maria EB sa…
Välkommen hem! Det ser ut att varit en toppenresa :) kram
Chris sa…
Tack Maria! Underbar resa.Vi ses. Jag har tagit en promenad och köpt garn/C

Populära inlägg