Höstmat.

 
Nu lagas här höstmat.
Underbart gott.
Nu eldas här brasor.
Nu läses här nyutkomna böcker.
Nu ändras det lite i blomsortimentet.
NUändras det lite i garderoben.
Nu "boosar" jag om lite hemma.
 
Med andra ord hösten är HÄR!
 
 Detta är början på en middag, nyskördade grönsaker, rödbetorna helt underbart goda, jag åt upp en rå direkt!! Mina örter från altanen. Några små potatisar fick följa med lika så små buketter av broccoli, grönsakerna toppade jag med olivolja och örter.
Efter 15 minuter la jag på goda korvar, det finns ett stort utbud.
In i ugnen igen.
Till detta serverades dijonsenap och chilisås, ett glas öl. MUMS!
 

Fiskknyten, lax och torsk hade jag. Olika goda grönsaker, ta vad du vill. Tips knytena tar lite längre tid i ugnen än man tror! Lite olivolja, lite pressad citron och lite grädde eller en klick smör.
Gärna någon god ört.
Attans så gott!

Aldrig utan min lergryta!!
Kyckling fylld med en till två citroner (tvättade), rosmarin, salt och peppar.
Ta dom grönsaker eller frukter Du har.
Skyn blir en jättegod sås.

Nästa gång ska det bli en god grönsakssoppa.
En grå dag.

Lycka till med den goda höstmaten.
Nu börjar den!!
KRAM C

Kommentarer

Carro sa…
Gud så gott!!!

Nu belv jag ju hungrig! :)
Chris sa…
Höstmat! Lyx! Mumsigt! Nyttigt! Gott! Prisvärt! Kram
Maria EB sa…
Knyte var länge sedan. Det blev jag sugen på. Mys i höstsolen. Kram
Chris sa…
Knyten är praktisk, går bra att ha som bjudmat med lite tillägg av räkor eller musslor/C

Populära inlägg