Mitt sista blogginlägg.

Hej!
Nu är vi hemma i småstaden igen.
Väldigt svårt.
När vi kom hem tog vardagen vid.
Uppackning, tvättning, städning, trädgårdarbete precis som en vanlig dag men ändå inte.
 
Här finns alla minnen, bilder, små meddelanden, allt som gjort livet så kärt.
Nu finns det minnen kvar.
Fina och vackra minnen.


 
Detta är mitt sista blogginlägg.
Det berättade jag för Carro och hon sa: ja, nu mamma är det dax att sluta,
du lägger ner för mycket tid på din blogg, gör något annat istället!
Det har varit kul och berikande att blogga och det gensvar jag fått har varit fantastiskt.
 
Maken och jag skulle åka och bo ett par nätter i Falsterbo, efter Carros bortgång.
Vi kunde inte åka hem.
På ett mycket "konstigt sätt" hamnade vi på Örenäs Slott.
Vi har inte riktigt förstått ännu hur det gick till??
Härifrån har vi de vackraste av vackra minnen.
Charolina och Andreas hade sin bröllopsfest här 5 maj för två år sedan.
Här satt vi och lyssnade på fåglarna och talade om vår dotter.
Och grät.
 
 Örenäs Slott, mitt sista blogginlägg.
 
 Vi läste i tidningen att rapsen i Skåne ska ge rekordskörd i år.
Vi har aldrig sett så hög raps!
 
 När vi vaknade, efter en orolig natt, på morgon hemma i småstaden stod Per (en av Carros kusiner) och hans lille son utanför dörren. Med frukost, nybakade varma frallor, som han hade bakat på morgonen!! 
Nyplockade rosor och mycket, mycket annat.
Otroliga människa! TACK till hela familjen/KRAM
 
 Rosorna doftar ljuvligt.
 
 Hela kusingänget och storebror Christofer bakar pepparkakor hos farmor och farfar.
Carro hade gjort en egen frisyr, klippt av nästan hela luggen.
Hon kunde själv!!
Tjejen i syskonskaran och kusingänget fattas oss alla.
 
 Carro mycket stolt segrare i sin klass med sin älskade Sonny.
Sonny köpt och övertagen efter kusin Per.
 
 Att trädgården kunde vara så fin var min första tanke!
Men inget avstannar ju!
Bara för oss har livet avstannat ett tag.
 
 Hemma..........vackert.

Hemma.......vackert.


Min blogg tillägnar jag min oändligt älskade dotter Charolina
den modigaste människa jag någonsin mött.
 
Bild tagen nedanför Örenäs Slott utanför Helsingborg.
Dagen efter bröllop den 5 maj 2012.
På stranden, vid havet.
 
Tack till alla som hjälpt oss denna svåra tid.
Ni finns i vårt minne.

 
Tack alla bloggläsare för dom här åren, det har varit fantastiskt.
 
Jag kommer att skriva om antikviteter, kuriosa, design, kultur, mässor på min andra blogg.
 
Carro, Du fattas oss.
KRAM C

Kommentarer

Anonym sa…
Tack för din fina blogg
Kramar LB
Anna-lena sa…
Så sorgligt med Carros alltför tidiga bortgång. Kommer att sakna din insprirerande o roliga blogg.
kramar Anna-Lena/Göteborg
Anonym sa…
❤❤❤❤❤❤❤
Tesse
Anonym sa…
♥♥♥
Monica H sa…
Tack Christina för att vi fått läsa och följa Carros och er tid under den svåra period som varit. Allt är så sorgligt och det fattas en länk i kusinskaran. Våra tankar är hos er ständigt. Kramar från oss i Ängarp.
Maria EB sa…
Tack för att du orkat att blogga under denna svåra tid. Varje inlägg har varit läsvärt. Varma kramar från Maria EB <3
Anonym sa…
Så tråkigt att du slutar skriva här, jag saknar dina inlägg redan. Ett stort tack
Anonym sa…
Tack för allt du skrivit om en så svår tid. Allt du/ni delat med er.
Allt är så ofattbart. Så overkligt.
💕Carro, du fattas oss. 💕
Tänker på er hela tiden.
Kram Ida.M
Anonym sa…
Så overkligt! Så svårt att ta in! Jag är så glad och så tacksam för att vi fick vara med den där dagen på Örenäs slott, en dag som ingen gick oberörd ifrån, så fantastiskt och så vackert, vilken kärlek! Inte heller från det helt ofattbara som hänt Carro kan någon gå oberörd. Det gör så ont, men hon lever vidare med oss, i våra minnen! Älskade, älskade vän! Kramar från Matilda ❤️
Anonym sa…
Ni verkar vara en så fin familj. Så fruktansvärt det som drabbat er. Men vilken mamma du är!! Galet stark, omtänksam och inspirerande. Fortsätt så! Kram.
Anonym sa…
När blir begravning, tänker skicka blommor eller skänka pengar till Cancerfonden , alla kan bli drabbade gammal som ung vill gärna göra en insats
Anonym sa…
Hoppas verkligen du börjar blogga igen. Jag behöver dina kloka ord o du har inspirerat mig så otroligt, snälla Chris du kan väl börja igen

Populära inlägg