Hinzaväskan, min sommarhit!!

Hej!
Jag har köpt en Hinzaväska, alla sjuksköterskor som kommer till Carro har en sådan, varje dag trippar dom in med sina Hinzaväskor i olika färger.
Man blir glad av både dom och väskorna
Jag hittade den på Dunkers Hus i museeshopen. I Helsingborg alltså!


Väskan tillverkades första gången under 1950- talet av Perstorp AB, efter design av Curt Christofferson. Väskan kallades då för Perstorpskassen.
Den var mycket omtyckt i de svenska hemmen och användes framför allt till att bära hem matvaror i. Den slutade produceras när affärerna började med kundplastpåsar.
Det finns än idag väskor kvar som efter mer än 50 års användning är i gott skick.



Sedan 2008 tillverkas väskan på nytt i Sverige. Fram till och med 2011 kallades den för Allt i Allo bag.
Väskan är gjord av återvinningsbar polyetenplast. Den är stapelbar och rymmer 15 liter/15 kg. 
 
 
Jag köpte en vit med svarta handtag men vill nog gärna ha en orange oxå!! Min kostade 229 kr, på webbshopparna en tia mer tror jag.
Så praktisk sommarväska. 
Den finns i så många läckra färger! 

 

Charolina är nu uppe och ute på altanen. Hon ligger i skuggan och njuter av solen, vinden och fågelsången.
Vi tog upp henne med hiss och s.k segel, det gick bra. Nu njuter vi en stund.
I Helsingborg är det en ljuvlig sommardag. Andreas trädgårdsarbetar och servar oss brudar.
Sista tårtbiten fick personalen till f.m-fikat!

Kram C

Kommentarer

Anonym sa…
Va härligt att Carro fick och kunde komma ut. Ger så mycket mer energi! Att lyssna på fågelsång är ljuvligt.
Vilken snygg och praktiskt väska. Kanske man även kan ha både till stranden och med picknick i. Idag har vi på Vinsingsö med Emmas flickor och lekt. Vi fick inte en droppe regn trotts mörka moln runt oss. Mysig utflykt. Kram alla där hemma från oss💕💕 Ida M
Maria EB sa…
Så skönt för Carro med lite frisk luft o att komma utanför husets väggar. Naturen är bästa terapin. Så ta dina turer i Pålsjö skog när du kan. Väskan verkar ju vara en riktig hit - fiffig o snygg. Stora kramar från Öland till er i Skåne
Chris sa…
Tranås - Öland stora kramar till Er alla.💖💖💖💖
Anonym sa…
Åh så skönt för Carro ...att fylla lungor och öron med det naturen ger! Inget är omöjligt, det bevisar ni hela tiden! ...Tack för det!! Himla fina och praktiska väskor, förresten! Får nog bli en orange för mig! Kramar från K i GBG
Anonym sa…
Kom in på din blogg av en slump för ett tag sedan och följer den regelbundet. Jag är djupt, djupt imponerad av er kraft att njuta av det goda i livet mitt i allt det svåra. Enormt inspirerande och tänkvärt. Jag håller tummarna hårt för er! Kram från en beundrare i Helsingborg
Monica H sa…
Tittar på solnedgången över Säbysjön. Är så glad att Carro kunde komma ur sängen idag. Underbart att lyssna till fåglarna, det ger ett lugn. Kramar till er alla.

Populära inlägg