Jag älskar citroner

Hej!
Jag älskar citron!
Jag använder minst 30 stycken i månaden!
Du läser rätt.
Ofta många flera.
Jag tar en halv till frukost, oftast pressad i teet andra halvan till bubbelvattnet.

Citron är nyttigt och innehåller massor av vitaminer. 
Citron har avgiftande effekter, balanserar ph-värdet, har antibakteriella egenskaper, används för viktminskning eftersom att citronsaften stimulerar matsmältningen och de innehåller ju som alla vet mängder med C-vitamin.

Jag använder mycket citron i matlagning oxå.
Däremot pressar jag aldrig citron på min stekta fisk.
Jag avslutar istället med att äta upp citronen.
Citronerna var hiskligt dyra i vintras.
Köp gärna ekologisk.
Du kan frysa skalet och använda det vid matlagning och bakning.


Klorpyrifos är ett skit!
Det är det ämne citroner, vinddruvor, päron, mandariner och
äpplen besprutas med.
Ekologiska varor får inte besprutas med detta gift.
Det är ett nervgift.
I Sverige är det tillåtet, men vi använder det inte på inhemsk
odlad frukt eller grönsaker.
I 20 av EU:s medlemsländer är det otillåtet.
Detta gift kan ge nervskador på foster.


Älskade citron


Mitt vackra fat har jag köpt på en resa i Kina




Detta ska bli citronkyckling i ugn i lergryta.
Recept kommer en annan dag.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg