1.a Maj 2020. Min söndagskaka. Sorg.Recept.

Hej!
Efter promenaden idag bakade jag en kaka.
Efter kyrkogården.
Min söndagskaka.
Det är ingen lyxvariant, det är en mycket enkel kaka.
Som går att göra mycket av.
Den blir bra som tårta oxå.
Den innehåller inget fett , bara lite uppepå!

 Äntligen, fikatime.

 Idag passade det med några blommor på.
Hemma.

 Detta är en kaka som ska ätas direkt.

 Min söndagskaka.
Vispa två ägg
med 1 1/2 dl socker.
Vispa mycket.
Ha i styvt 1 dl vetemjöl.
2 strukna tsk bakpulver.
2 tsk vaniljsocker.
Slå smeten i smörad och bröad form.
Slå på 25 gr smör gärna lite brunt.
Riv skalet av en citron.
Ta några droppar citronsaft.
Lite kardemumma.
Jag har kardemumma i en kvarn, det är helt perfekt!
Några korn råsocker om Du vill, inte för mycket då blir kakan bränd.
Grädda mitt i ugnen i 200-225 grader.
Du kan variera i oändlighet.
Choklad, frön, bara kardemumma, bär, rabarber, mandel, nötter.
Du sätter gränsen.
Kakan är bra till tårtbotten.
Fyll med grädde och hallon eller jordgubbar.
MUMS!
En kaka att äta direkt.
En enkel kaka.
Jag tror jag har bakat 1000 kakor!!??
Aldrig lika!

 Gösta sa till sin mamma: "Jag ger Carro ett flygplan så hon kan åka från himlen och 
komma hem igen".

Alltid.....Vår Charolina.
Carolinas grav idag.

Älskade Carro.
Du fick inte livet,
det går inte att komma över.
Barn ska inte dö före sina föräldrar.

Sorgen är oändlig.
Sorgen är alltid närvarande.
Men......jag pratar med dej........

En kall första Maj fick vi.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg