Sex stickade sjalar till salu pengarna går till välgörande ändamål.

Hej!
P.S fem stycken sjalar sålda idag,
läs nästa inlägg om Du vill veta mera. D.S

ALDRIG utan min stickade sjal.
Den finns alltid med.
Väger inget i packningen och den värmer alltid.
Sjalen är stickad i garnet Cacao det är ett alpackagarn från Peru.
En ögelaplacka i 89 % alpacka 11 % polyamid.
Ljuvligt garn.
Garnet kostar 150 kronor för ett hekto och det är precis vad som går åt.
Sjalen kostar 300 kronor och alla pengar går till välgörande ändamål.
Specifikt till forskning på kvinnor och hälsa.
Alla vet att detta ligger mej varmt om hjärtat,
om det går önskar jag helst forskning kring gynekologisk cancer.
Men hjärtforskning för kvinnor är angeläget.
Pengarna skickas till 1,6 miljonerklubben.
Jag lägger ut kvitto.
Färgerna jag har nu är röd, blå, beige, vinröd, grå, turkosblå.

Som kuriosa kan jag berätta att denna sjal har värmt mina fötter
i många kalla vinkällare i Ungern.
Det är inte bara vinet som värmer!

Röd.
Rosa är slut.

Här är färgerna jag har nu.

Beige.

Blå.

Hit går pengarna.
Jag är medlem sedan många, många år.
Jag gillar att ge pengar till denna förening.
Här samlas många superduktiga kvinnor med enorma kunskaper.

Turkosblå, ser lite ljusblå ut här!

Hit går pengarna.

Vinröd.

300 kronor styck.........bara!
Om jag ska skicka måste jag lägga på frakten.
Köp bara om Ni behöver en sjal.

Hälsning C


Kommentarer

Chris sa…
Fem stycken såldes direkt. Tack snälla Ni.
1500 kronor blev det till forskning om kvinnor och hälsa.
Det ligger mej varmt om hjärtat.
Till minne av Charolina.
C

Populära inlägg