Min goda wokgryta, gjord på nolltid!

Hej!
Lättfixad mat gillar jag!
Denna wok har jag gjort i många år.
I den här rätten finns det många goda smaker.

MIN WOK.
Gör den på fläsk- eller kycklingkött.
Köttet skär du i bitar och marinerar.
Går bra med en köpemarinad om du har bråttom.
Annars gör en egen marinad.
Förslag:
Olivolja, vitlök, soja, chilisås, salt, peppar, några korn råsocker
eller honung. 
1 påse Wokgrönskar från Findus, finns olika sorter.
Jag gillar Classic.
Hetta upp en wokpanna eller gryta eller stekpanna.
Jag wokar köttet först på hög värme med marinaden.
Lägger sedan åt sidan medan grönsakerna wokas.
Här använder jag olivolja.
Blanda sedan ihop och gör ett sista wok.
Till detta servera jag en eller två såser.
Jag värmer soja och honung och serverar till i små skålar.
Sås nummer två är Thai Sweet Chilisås på flaska.
TIPS! Du kan även ha i ris eller servera ris till denna rätt.

Wokgrönsakar finns i många olika smaker.
Himla praktiskt!

Min wokgryta är i gjutjärn.
Fått i present av Charolina och Christofer.

Wokgrönsaker från Findus.

Mums!
Vinet är en Barbera d´ Asti.

Lycka till!
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg