Pingsaftonsfika med lättbakad äppelkaka och rabarberkaka. Recept.

Hej idag är det Pingsafton och det upptäckte jag igår.
Man är ju helt vilse i dessa tider.
Impulsivt utefika blev det idag.
Jag var tvungen att känna att det var helg.
Bakade snabbt två kakor en med äpplen och en med rabarber.
Mycket lättbakat recept.
Du hittar receptet längst ned.
Jag serverade kakorna med vispad grädde och lite grekisk yoghurt i,
gärna några korn vaniljsocker oxå.
Idag fanns det lite god glass hemma så det blev ett extra plus.
Pingsafton 2020 bjöd inte på någon större värme,
vi satt ute men småfrös lite.
Men känslan var fin, gemenskapen och den vackra naturen runt oss.

Dukat, nu ska vi ha några vänner på utefika första gången på tre månader.
Par efter par fick gå in och hämta kaffe.
Vi var försiktiga.

Ett glas skumpa till smakade bra.

 Utefika med några vänner.
ÄNTLIGEN!

 Tunt skurna äpplen och den andra kakan med rabarber på.

 Receptet.
MUMS!

Maken och jag har gjort gravarna fina.
Försommarfina.
Kram älskade Charolina.

Trevlig pingshelg önskar jag Er alla.
Baka en liten god kaka
C

Kommentarer

Populära inlägg