Hemma 🙏

 

Hej!

Hemma, nu tar vi fredag.

Vad betyder ordet hemma för Er?

Hemma Àr mitt hem, hÀr bor jag, hÀr trivs jag,

hÀr grejar jag, hÀr finns mina minnen, hÀr finns mina behov,

hÀr finns livet just nu, hÀr Àr min borg, hÀr Àr min fristad, osv osv.

För mej verkar vÀrlden vara helt upp och ned just nu.

Allt man lĂ€ser och ser pĂ„ TV Ă€r knappt man kan ta till sig det 

gÄr inte att ta in.

Hur kunde det bli sÄ hÀr?

Det Àr som om vÀrlden har blivit tokig.

Allt pÄ en gÄng.

DÀrför Àr hemma extra viktigt för mej just nu.

Ansiktet Àr gjort av keramikern Gunnar Nylund, Rörstrands Porslinsfabrik.

En favorit för mej.

BlÄvitt kinaporslin och en Imarivas.

Böcker Svenska PrÀstgÄrdar av Martin Giertz, en bekant.

Boken Östergötland av Inga Wallenquist.

Tavla med motiv frÄn Marstrand.

Brons hund och katt.
Myrten i lerkruka.
Fat Ulrica Hydman Vallien, Rörstrands Porslinsfabrik.
Bord Ellos.
Lampfot frÄn mina svÀrförÀldrar, ny skÀrm.

Kinaböcker.
Antika Kinavaser.
Kuddar Svenskt Tenn.

Liten Kinavas med pion.
Ölöppnare frĂ„n Carrro's Dekorativa.


Tycker det gröna barnansiktet Àr fint.
Kinaporslin, antikt.
SnÀcka.
Gillar min hÀst i metall.
Kudde Svenskt Tenn.

Hemma.
Önskar Er alla en fin helg.
Det skulle vara som en dröm att ingen mÀnniska blev ihjÀlskjuten i Sverige
under denna helg.
Helst förstÄs aldrig mer.

MÄste visa detta otroliga ansikte en gÄng till!

HĂ€lsning C

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg