Jag tänkte köpa en tekopp på Svenskt Tenn men……………

Hej!

När jag är i Stockholm är ett besök på Svenskt Tenn alltid

med på listen.

Gubbdagis kallas Biltema, tantdagis är i så fall Svenskt Tenn,

Här kryllade det av tanter!

Just nu är det en utställning av Karin Mamma Andersson.

Så även denna gång blev det ett besök, jag skulle ju köpa en tekopp. 

Men.........tekoppen kostade 1.800 kronor!

Och assietten till kostade 1.400 kronor!

Det blev inget köp!

När jag kom hem kollade jag på Sv. Tenns hemsida och allt var 

SÅLT!

Det var fler än jag som var intresserade!

UTSTÄLLNINGEN VISAS PÅ STRANDVÄGEN 52021.08.25 – 2021.10.24

I ÅRETS HÖSTUTSTÄLLNING på Svenskt Tenn får Karin Mamma Anderssons personliga konstverk liv. Hennes berättande bilder, som ofta utgår från egna upplevelser, hänger för första gången i en visualiserad hemmiljö, på en plats där hon själv skulle vilja leva i fantasin.

Som konstnär skildrar Mamma Andersson levande interiörer, nakna landskap och scener ur vardagen. Hon gestaltar och återbrukar tiden i skapelser som väcker känslor, nyfikenhet och förundran. I utställningen Den Diskreta Charmen visas konstverken tillsammans med den nya kollektion hon skapat exklusivt för Svenskt Tenn.

Min kopp som jag INTE köpte.
Men gärna ville ha.

Teservis av Karin Mamma Andersson.

TEKOPP MED FAT DISKRET CHARM
VOLYM 35 CL, PORSLIN, GUL

1 800 KR
(inkl. moms)

WEBB: Tillfälligt slut   BUTIK: Tillfälligt slut

Blomlåda på Svenskt Tenn.

Karin MAMMA Anderssons utställning på Svensk Tenn.

Jag klarar mej nog utan denna kopp,
tänk om den gått sönder i första disken!!
Allt behöver inte ägas.
Det går att njuta av att bara se saker.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg