AB Småland i Malmö.

Hej!

Kommer Du till Malmö gör ett besök på AB Småland.

Det jag rekommenderar är en grönare livsstilsbutik,

här hittar Du nyproducerad och begagnad inredning, ett ekologiskt

café, mode, workshops.

Butiken har ett starkt miljötänk och är välkomnande och spännande.

Grundare är Bruno Bergenholtz han är smålänning därav namnet

AB Småland.

Vilket place!

Här blir man alldeles tokig av alla fina saker som finns i butiken.

En kreativ affär, känslan är att här finns lite handplockat och allt är

valt med omsorg.

Kolla in denna oas i Malmö.

Fiket och restaurangen är BERÖMD!

AB Småland 

INTERVJU MED BRUNO BERGENHOLTZ: 

Vi är i Skåne, varför AB Småland?

”AB Småland heter så för att jag vill sprida Småland vidare ut i världen. Jag tänker på skogens mystik, naturens enkelhet, smålänningens kreativitet och envishet fast i en härlig nydanande mix med återvinning som grund och upplevelse. Sen är jag från Småland!”












Nästa gång ska jag ha gott om tid här.
En lunch ska jag oxå hinna med här.
Next time!
Har Ni varit här?

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg