Räksås med ärtor och pasta. Fisklovers!

Hej!

Här kommer ett recept som går snabbt att göra.

Riktigt, riktigt gott är det.

Hoppas Du testar.


Räksås till pasta.

1 msk vetemjöl o 2 msk smör smältes tillsammans.
1 dl grädde o 1 dl mjölk blandas i.
Koka upp.
1/2 buljongtärning 
ta fisk,-grönsak-hummer- buljong,
Ta det Du gillar.
Hackad dill, mycket.
Finns bra djupfryst dill.
1/2 burk skalade räkor.
Jag vände ned lite djupfrysta gröna Ebbaärtor.
Smaka av med salt o peppar.
Ta i lite av pastavattnet.
Tänk på att ha såsen riktigt varm och
 vänd ned räkorna snabbt,
servera direkt.
Räkorna får INTE bli sega.
Utöka receptet efter önskemål.
Koka pasta till.
Här har jag Barilla nr 5.


Dessa räkor använder jag.


Så här tomt blir det på tallriken MUMS!


En god Alvarinho från Portugal pris 99 kronor.
Passar perfekt till denna mat.
Alvarinho är en druva som jag verkligen gillar.
Den tycker jag du ska prova om Du inte redan gjort det.

Hälsning C.

Kommentarer

Populära inlägg