Ilse Crawfords doftljus på IKEA.

 Hej här kommer ett TIPS!

Nu kommer det nya doftljus på IKEA!

Designad doft, framtagen av Ilse Crawford tillsammans med ett parfymhus i Paris. 

Ikeas kärlekshistoria med designgurun Ilse Crawfords fortsätter. Näst ut är en serie doftljus, inspirerade av den skandinaviska naturen. Doft talar direkt till våra känslor, säger Ilse Crawford.



Bilder från tidningen Residence.

Två av dofterna, båda på temat trä, är Ilse Crawfords signaturdofter i kollektionen. Doften Adlad för tankarna till tallskogar, sjöar och berg, en fräsch och ärlig doft. Ilse liknar den vid en skogspromenad eller lukten från ett nylagt golv. Doften Enstaka är inspirerad av en brasa och ger en mysig, varm känsla.

– De träbaserade dofterna talar till mig, jag älskar lukten. För mig representerar de dessutom Ikea, säger hon.

Dofterna har en brinntid på mellan 12 och 60 timmar, och finns även som värmeljus och dofthängare. Utöver Ilse Crawfords signaturdofter finns Avmåla, en mintig, örtig doft perfekt för att skapa focus. Hedersam doftar nyklippt gräs och citrus och ger energi för studier eller städning. Jämlik är en mysig och varm vaniljdoft, medan blommiga Jämnmod doftar fräsch luktärt. Lugnare är en lätt, vacker jasmindoft – perfekt för romantikern – och Störtskön en riktig partydoft inspirerad av bär.

Dom testar vi väl, jag har inte varit på IKEA på två, tror jag.

Så nu är det DAX!

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg