Tre sĂ„ser Du inte kan vara utan! đŸ€©

 Hej!

Tre helt otroligt goda sÄser till dumplings, fÀrska vÄrrullar, wookad mat.

Ja, anvÀnd sÄserna till det Du vill!

Sommarmat!

Den hÀr sÄsen mixar Du i ett kick!
Den Àr sÄ god sÄ gör mycket.
ALLA bara Àlskar denna sÄs!

Hedvigs sÄs:
Mixa till önskad konsistens:
Salta jordnötter, 1 kruka koriander (fÀrsk), minst en pressad lime, sweet chili.

SĂ„s 2:
Creme fraiche, Sambal oelek och ganska mycket hackad fĂ€rsk ingefĂ€ra. 

SĂ„s 3:

2 msk japansk soja (Ă€lskar)
1 vitlöksklyfta, pressad
1 tsk sesamolja
1 lime, saften
1 msk sweet chilisÄs
1/2 röd chili, hackad.

Blanda alla ingredienser.

Lycka till.

Idag Àr det Àntligen en sommardag i SmÄland.

Nu tar jag fram solstolen och lÀser min bokklubbsbok,

Löpa Varg av Kerstin Ekman.

Den har Ni vÀl lÀst för lÀnge sedan förstÄr jag!

HĂ€lsning C

P.S tisdag em.

Nu har jag lÀst boken.

JĂ€ttebra tyckte jag!

D.S


LÀst bok, kinaporslin, bronshÀst, keramik svensk, hemma.
Hej igen!

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg