Höstinredning i hallen. Fuck Cancer.

Hej!

Lite omgjort, det blev lite höst i hallen oxå.

Bytte ut det vita rokokobordet mot en mörk mahognybyrå,

passar årstiden, blev mysigt.

Ny lampa och nya vaser, läs gammalt.

Rokokobordet hamnade i min walk-in-closet ett tag.

Där stod byrån innan, byrålådorna blev samtidigt städade

och röjda, dom flesta scarvsen och sjalarna gick till välgörande ändamål.

Herregud hur många scarves kan en kvinna ha??

En antik byrå i mahogny med lite skavanker men jag gillar den.
Antikt paraplyställ i blåvitt från Kina.
En samling gamla promenadkäppar.

Vaserna är från Kina, nyinköpta på secondhandaffär, jag gillar färgerna.
Blåvit Bojan från Kina 1800-tal.

Härliga parvaser från Kina, väldigt dekorativa, fina färger.

Det finns en historia om dom nyinköpta parvaserna från Kina.
Dom som står på byrån med grönt i.
Såg dom i ett fönster på en secondhandaffär det var styckpris
på vaserna och det var olika priser på dom, det tyckte jag var lite konstigt!
Jag köpte dom inte och dom såldes till en annan kund lite besviken var jag.
Några veckor senare får jag se vaserna i samma fönster, kunden 
som köpt dom hade lämnat
tillbaka vaserna sa man, jag köpte dom och jag är nöjd.
TÄNK det var nog meningen att jag skulle ha vaserna !  

Vår Charolina ständigt i våra hjärtan.
Fuck ung cancer.
Carrobilder❤️ 
Kors i silver gjort av guldsmeden Staffan Häggstam i London.❤️
Charolinas farbror. ❤️

Paraplyställ blåvitt från Kina 1800-tal.
Lampa blåvitt från Kina, maken har gjort om den till lampa.
När jag inte vill ha kinaurnan som lampa längre lyfter jag bara av fästet.
Viktigt att lägga sladden utanför att inte ta sönder och borra i porslinet.
Det gjordes ofta förr i tiden.

Spegeln har jag fått av min mor.

I walk-in-closet hamnade det vita  rokokobordet.
Lampan är väldigt speciell.
Fågeln är gjord i ett stycke marmor, fantastiskt arbete.
Lampklotet är i alabaster.
Lampan har ett vackert ljus på kvällen.
Lampan är ca 100 år gammal.
Det ser ut som om falken/örnen har landat på ett isberg.

Kvällsljus i marmor/alabasterlampan.
Lampan är till salu.

Hösthälsning C
Sorg❤️

Kommentarer

Populära inlägg