Poke Bowl med salmalax på mitt sätt. Recept. Vintips. Fisklovers.

HELLO!

Hej, hur har Ni det?

Här kommer ett recept för Fisklovers,

kanske till helgen.

En Poke Bowl med salmalax, på mitt vis.

Ett recept som går att förändra i oändlighet.

Detta är bara såååå gott! 

Älsk på detta.

Poke Bowl.


POKE BOWL på mitt sätt.

Kokt ris sushiris, går superbra med kokta risgryn
Salmalax, skär i tunna skivor eller bitar
Edamerbönor 250 gr
Avokado
Mango
Röd chilifrukt
Inlagd rödlök, inte nödvändigt
Sriracha + Majonäs till önskad styrka
Sallad

Marinera laxen i 1-2 timmar i:
3 msk japansk soja
1 msk sesamolja
riven ingefära
pressad lime
lite råsocker
Salt
Peppar

Jag lägger det kokta riset i botten på skålen,
sedan sallad
klickar ut dom olika ingredienserna runt i skålen och i 
mitten den marinerade laxen.
Klickar sedan på Srirachamajon.

TIPS!
Du kan oxå blanda bönor, avokado, mango, chili och slå på lite av marinaden
och låt stå och dra ett tag.

TIPS! Risgryn kan Du använda som Sushiris.
Detta är början på min rätt.

Ingredienser.
Laxen tillagas genom att marineras.


Vinet, en flaska Folklore, en Albarino från Spanien.
Fruktig, mycket frisk smak med inslag av gröna äpplen, päron, örter, ananas och lime. 
Serveras vid 8-10°C till rätter av fisk eller skaldjur, eller till sallader.
Gott! Pris: 109 kronor.
MEN......en Reisling hade kanske varit bättre till denna rätt.

Laga detta i helgen.
Lycka till.
Ha en fin helg.
 Idag har vi haft 17 grader varmt i Tranås.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg