Carry Me utställning på Östergötlands Museum.

Hej!

I fredags var jag och min väninna inbjudna till  VIP-öppnandet av utställningen Carry Me

100 år av handväskor som visas på Östergötlands Museum.

En glammig och härlig invigning med bubbel och snittar.

En spännande resa genom historien via handväskor.

Unika originalväskor genom modehistorien, vissa med

koppling till ikoner som Lady Di, Jaqueline Kennedy och Grace Kelly.

Min väninna väskdesignern Susan Szatmáry från Linköping visade ett urval av 

sina väskor och berätta om sin designprocess och sin resa.

Utställningen pågår 17.2 - 18.8 har Ni vägarna förbi Linköping missa inte denna utställning.

Väskdesignern Susan Szatmáry och museichefen Olof Hermelin invigningstalade.

Bloggerskan med väninnorna Susan och Marianne på invigningen av utställningen.

Kelly Väskan.
Vilken ikon, vilken vacker kvinna.

Mix av väskor.

Min favoritväska Lady Dior.
Hela outfiten är magisk.

Vilken Hermesväska??

Detta har Du gjort bra Susan!
GRATTIS.

Vilken fantastisk idé med denna utställning.
Jag tror det blir en succé.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg