Nu Ă€r allt restgarn uppstickat!đŸ§¶

 Hej o hĂ„!

Nu Àr allt restgarn uppstickat det har vÀl aldrig hÀnt tidigare!

Garnet har blivit handledsvÀrmare och tomtar.

Presenter till slÀkt och vÀnner.

IstÀllet för julkort skickade jag en tomte eller tvÄ i ett kuvert.

Glöm inte att göra drömtÄrtan recept finns pÄ bloggen.

LikasÄ finner Ni mönstret pÄ tomtarna dÀr.

Nu har jag bara dessa kvar!
Presenter.
Nu Àr restgarnet SLUT!

DrömtÄrta receptet finns pÄ bloggen.

HandledsvÀrmare passar utmÀrkt just nu.
HÀr smÀlter snön bort.


Mina handledsvÀrmare.
Strumpstickor nr 4.
40 maskor (36 för mindre storlek o beroende pÄ garn)
1 rÀta och 1 avig för sjÀlva handleden.
Sedan slÀtstickning.
Gör ett hÄl för tummen, jag avmaskar 6 eller 5 maskor.
PÄ nÀstan varv lÀgger jag upp nya maskor.
Jag brukar avsluta med 3 - 4 varv 1 avig o 1 rÀt.
Tycker du vanten blir för stor upptill tar du in 2 maskor.
Jag brukar gör sÄ.
Avmaska.
AnvÀnd fantasin och utnyttja dom garner Ni har!

Tomtemönstret finns pÄ bloggen.
Jag gjorde tomtar i relexgarn det blev kul, bra att hÀnga pÄ ryggsÀcken.
GLÖM inte att göra Moder Theresas babytröja, mönstret finns pĂ„ bloggen.
Lycka till.
HĂ€lsning C

Kommentarer

Lotta sa…
Hej
Jag brukar följa din trevliga blogg- som innehÄller ALLT!
I ett avsnitt om Grahams bullar skrev du om
BITTERMARMELAD.
Vad Àr det? Jag har försökt köpa men hittar ej
Tacksam för svar
Mvh Lotta
lotta.hemberg@icloud.com
Chris sa…
Hej Lotta!
Tack för beröm đŸŒ·đŸŒ·
Jag tar en bild och skickar till dej.
Vi hörs.
Vh Chris⭐️

PopulÀra inlÀgg