Drömtårta. Recept. Stickorna.🌷

Hej!

Idag bakar jag.

Idag kommer Stickorna till mej.

Varje måndag stickar vi år ut och år in.

Det blir en Drömtårta, bara gör den säger jag!

Jättegod och enkel att göra alla Era kompisar kommer att gilla den.

Här sitter jag och väntar på mina stickkompisar.

I mina italienska skor och med min Drömtårta.

Zoegakaffet står på idag blir det Mollbergs Blandning.

Drömtårta.

Drömtårta med kakao.

Fyllning.

Jag använder just nu mina restgarner det blir läckra handledsvärmare.

Drömtårta 

Ugn 180 grader i ca 30 min.

2 ägg + 1 äggvita

2,5 dl socker

3 dl vetemjöl 

2 tsk bakpulver 

2 msk kakao 

1,5 dl kokt vatten ( 1 klick smör)

 Vispa ägg o socker poröst

Sikta ner det torra ingredienserna i smeten och det heta vattnet Häll allt i en springform.

Grädda i mitten av ugnen ca 30 minuter.

 Låt kakan kallna helt i  formen.

Dela tårtan på mitten och bred på fyllningen 

Fyllning:

100 gr smält smör

2 tsk vaniljsocker 

1äggula 

1,5 dl florsocker

Pudra på florsocker på tårtan.

"Stickorna" gillade tårtan.

LYCKA TILL.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg