Kantarell & Ricotta pastakuddar vegetarisk middag ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Vintips.

Hej på Er!
Idag blev det vegetariskt.
Cappellacci (små hattar på italienska) pastakuddar på svenska
med Kantareller & Ricotta.
Serverat med ett glas Ungerskt vin inköpt i Limhamn.
Middagen fixades på nolltid och den var supergod i sin enkelhet.
Recept och Vintips hittar Ni här nedan.


Pastakuddar med sallad, bakade tomater, brynta champinjoner, buffelmozzarella 
citronolivolja och brynt smör.
Det går bra att ta bort mozzarellan.
Jag bakar mina tomater i ugnen 120 grader med lite olivolja och några droppar honung,
minst 2 timmar.


Min Cappellacci med Kantarell & Ricotta.
Vegetarisk.

1 paket Cappellacci kokas i tre liter vatten i 3 -4 minuter
Bakade tomater i ugn
Sallad
Olivolja
Citronolivolja
Stekta champinjoner (ej nödvändigt)
Buffelmozzarella (ej nödvändigt)
2 msk brynt smör
Nymald svartpeppar
Serveras direkt.


Härligt att äta hemma igen efter många restaurangbesök.

Attans så gott!

Älskar tomater i ugn går till nästan allt.

Champinjoner inte nödvändigt, jag hade hemma.


Vinet köpte jag i Limhamn dom har ett litet Systembolag som har ALLT!
Lyckliga Limhamnsbor!
Min väninna Marianne tog mig hit.
PRIS: 169 kronor värd varenda öre.
Jag gillar ju Ungerska viner.


Om Szekszárd Bikavér Heimman & Fiai

Szekszárd Bikavér är en rödvinsblandning som kommer från Ungern och kategoriseras som kryddig och mustig. Vinet är framtaget med en noga utvald kombination av druvsorter, där Kékfrankos, Merlot, Sagrantino, Syrah och Cabernet franc bidrar till dess karaktär. 

Smakprofilen är nyanserad och komplex, med distinkta inslag av fat och fruktiga toner som skogshallon och blodapelsin. Det har dessutom inslag av viol, färska örter och vitpeppar, vilket ger en intressant kryddighet. Lingon och ljus choklad adderar ytterligare djup och mångfald till vinets smak. 

Szekszárd Bikavér har en rik struktur som sveper över gommen och lämnar en behaglig eftersmak. Detta vin passar utmärkt till mustiga rätter och kan avnjutas vid olika tillfällen för att förhöja smakupplevelsen. En utmärkt representant för ungersk vintradition.

Lycka till.

Hälsning C

 

Kommentarer

Populära inlägg