GLAD PÅSK!



  • Tupp, tupp men ingen höna! Idag är det dummelonsdag, när jag gick i skolan satte vi lappar eller strutar på varandras ryggar, vi skrev nog inte så snälla saker.
  • Den gula tuppen kommer från Kina, jag sålde 100-tals o åter 100-tals på 80-talet, jag tror dom kostade 15:-/st. Munblåsta, en har jag kvar.
  • Den mörka tuppen i brons köpte jag på en garagesale under en "tjejresa" till Danmark, en vännina bor vackert rakt över Sundet. Bröderna Grage, Bronsgjuteri i Köpenhamn har gjort den. FIN!
  • Den vita tuppen är nyinköpt, gjord av returplast.
  • Den svarta mönstrade är en gåva från mor köpt under en av hennes resor till Portugal.
  • Tavlan inköpt under vintern på loppis för 20.-kr.
  • I kakfatet en tupp gjord 1997 av yngsta dottern.
  • Det här + påskris blir årets påskpynt!

På "tjejresan" till Danmark besökte vi  bl.a Karen von Blixen - Fineckes museum i Rungstad Havn utanför Helsingör.  Gör ett besök, helt fantastiskt.  Hon skrev först under  pseudonymen  Isak Dinesen.



En åldrad Karen Blixen, 1885 - 1962 hon kallade sig själv "historieberättare",  I am a story teller. Vem minns inte filmen "Mitt Afrika"!? Läs mer: http://www.karen.blixen.dk/
Det började med en tupp från en garagesale i Danmark och slutade med Karen Blixen............
GLAD PÅSK önskar jag Er alla! 

Kommentarer

Populära inlägg