Saker jag inte vill var utan JUST nu!








 
Bild 1: Vårtecken jag såg på min morgonpromenad, vill se flera!
Bild 2: Pro Viva fruktdryck, bra för magen och god. Den kostar 19.95 alltså 20 kr. ICA har haft extrapris i flera veckor 39.00 kr för två förpackningar???????1 kronas rabatt för två juicer,  får ICA göra så, är inte det lurendrejeri!? Måste det inte vara en viss procentsats?! På pin tji köper jag ett paket i taget. SKÄMS ICA!
Bild 3: Min påskhöna, nyinköpt, kommer från ett kooperativ av konstnärer som jobbar med returmaterial. KUL!
Bild 4: Längtar efter att få sätta ut mitt olivträd, inköpt i Ängelholm för 5 år sedan. Maken tyckte inte det var så kul att dra in det i bilen, det blev lite jordigt!  Vi hade ett stort grenverk i framsätet! Men ack så lyckat, när det väl kom hem till oss och fick pryder vår altan. Jag är lika ängslig varje år om det ska överleva vintern i garaget. Små oliver kommer det varje år, har planterat om det en gång. Finns det någon därute som vet något om olivträd i kruka? Törs man göda?

Kommentarer

Charlotte sa…
Olivträdet är underbart!! Nu har jag gjort det med...köpt mig ett så håll tummarna nu.
Kram Charlotte
Chris sa…
Mitt olivträd trivs bäst i halvskugga. Gillar inte sol hela dagen!?/KRAM
Anonym sa…
Och mannen (sonen din) pratar fortfarande om en tung örn-lampa i marmor som han fick sitta med i knät efter en auktionsrunda i Västergötland :)./ Svärdottern
Chris sa…
Lampan finns kvar/KRAM C

Populära inlägg