Kära Stickor!

NU, börjar det hösta till sig snart!?
Så fort solen gick i moln började jag känna att det snart är dax att ta fram stickor och virknål.
Men vad ska vi sticka???
Vi måste få lite höstinspiration, jag tycker vi startar upp men en "kollresa" och ser vad som är nytt inom stickeriet!
Jag har läst på! Trendrapport från Damernas Värld, det finns mycket för oss att göra i höst!
 

TRENDTIPS!- Satsa på en glest sticka tröja i stil med Sportmax versioner.
- Färgmässigt fungerar såväl Stella McCartneys vita tröjor som de mer murriga färgerna hos Proenza Schouler och Sportmax.
- Kombinera! Det är fint att kombinera den bylsiga tröjan med en annan av höstens trender: cigarettbyxan. Det gör att du får en slank, lång silhuett.
TRENDRAPPORT
Stickat är en ständigt återkommande trend när det nalkas höst, om så i nya varianter. Om förra hösten karaktäriserades av kabelstickade tröjor, så kan denna höst beskrivas som en mysigare säsong.
 
Såååå kul det ska bli!
När startar vi?
Bilder från Damernas Värld
KRAM C


Kommentarer

Ulla-Britta sa…
Det låter helt underbart med er lilla stickklubb! Jag har tyvärr inga väninnor som stickar, men jag skall sticka mig en klänning i höst för klänningar bör vara en väsentlig del av varje kvinnas garderob.

Efter år av formlösa och tråkiga jeans, har modet för kvinnor äntligen gått tillbaka till klänningarna som nu förhoppningsvis blir ett populärare plagg.
Stickade klänningar finns i olika former, färger och stilar och fungerar året runt.

Klänningar kan vara knälånga eller korta och se fantastiska ut tillsammans med ett par skor, boots eller en kappa. De är perfekta för en tur till affären eller när du ska umgås med dina vänner. Glöm inte att klänningar även kan användas vid mer formella tillställningar som middagar och födelsedagsfester.


Varför inte en stickad klänning att ha under en weekend i storstaden? Du ser alltid snygg ut i en stickad klänning speciellt ihop med ett par skor och några accessoarer.

Så mitt bidrag till din trevliga blogg är: Sticka dig en klänning, du kommer att bli urtjusig den!
Chris sa…
Hej Ulla-Britt, kul att höra av dej igen!
Vet du i min ungdom stickade jag en syrenlila klänning i bouclégarn, det tog en evighet och den blev så snygg! Vet du hur många gånger jag hade den?
En gång!! Tror du jag var riktigt klok, så som jag jobbat med den och så dyr den blev. Det var på den tiden man gick till manufaktur-garnaffären och hämtade 1 hekto i taget, lite pengar och garnet var dyrt. Tänk om jag haft den idag (inte för att jag kommit i den)men bara för att ha den!

Vi är sex "stickor" i vårt gäng, om du visste så många som frågar om stickkompisar.
Sätt upp en lapp på biblioteket och ordna ett gäng. Inga Fingal har stickkafé på Vuxenskolan. Jag har gått där förr.

Visst är man sugen på klänning igen,att känna sig riktigt klädd. Både till vardags och fint!

Jag ska berätta vad jag hittade på att sticka.

Tack för ditt fina inlägg och tack för beröm, vi hörs igen!
Hälsning Christina
Chris sa…
Hej igen!
Tänk om vi blir flera stickgrupper då kunde vi ha en stor fest en gång om året, det vore väl kul, en STICKFEST!!!/C
Maria EB sa…
Vilka kreativa idéer! Jag har montering av en kofta på gång och sedan blir det nog en till. Känner på mig att vintern blir kall :-)
Chris sa…
Vårt rönnbärsträd dignar av bär, är det ett tecken på kall vinter? Vill kolla in tröjan. Nyfiken. Kram C

Populära inlägg