Busenkel päronkaka


Hej!
Beställningsbak pågår!  Från Carro. Idag blir det busenkel päronkaka, om det finns någon där ute av mina bloggläsare som inte har receptet så kommer det här.
Superenkelt, sommarsmarrigt Det här måste faktiskt vara den mest lättlagade kaka jag vet. och ändå blir den så otroligt god!!! 

Till en kaka behövs:
1 pkt mix för citronkaka 
1 burk inlagda päron (+ 1 dl av spadet)
50 gram smällt smör



Lägg päronhalvorna i botten på en ugnsform. Häll över den torra mixen. Ringla över en dl av päronspadet och sedan det smällta smöret (ca 1 dl). BLANDA EJ!!
In i ugnen 175 C ca 40 min. KLART!! Låter nästan för bra för att vara sant va??! 
Låt pajen svalna en stund så ytan blir härligt krispig och servera den sen med en klick vispgrädde.

Jag hade inget ströbröd så det fick bli några havregryn och lite råsocker!!






Färdiggräddad, mums!

Tänk idag gjuter dom grunden (bottenplattan) till vårt nya hus i småstaden. Måtte allt gå bra. Lycka till Kanonaden!
Jag hoppas jag får se en bild snart. Och på Lövstahus målas vår bräder till huset vita av C och C. Riktigt vita hoppas och tror jag!!
 Och här i Helsingborg lever vi i en liten bubbla med varandra och personal.
Igår klippte jag håret hos en frisör och Andreas åkte till sin frisör och gjorde kort sommarfrisyr.
Idag har vi fint väder, sommarväder, vi hoppas på en lugn dag.
Kanske blir det backen ner genom Pålsjöskog och ett dopp i havet???
Vi tar det som det kommer.
Nu ska det bli kaffe med busenkel päronkaka med lättvispad grädde.
Kram till alla kära vänner och bloggläsare.


Oh så kul lagom till fikat tittade gulliga Jossan in. Nu njuter vi.

Kram C 









Kommentarer

Maria EB sa…
Ska definitivt provas - älskar kombon god och smidig.... Och så päron som är en favorit. Ha det så gott det bara går i bubblan. Våra tankar är med er. Stor kram
Jenny sa…
Jag tänker på Er och är full av beundran inför vad ni går igenom. Ni är så fina och härliga mitt i allt, och jag vill skicka all kärlek jag har, även om vi inte känner varandra alls. Kramar från Jenny Johansson i Tranås
Anonym sa…
Hej, Christina o Carro
Har sett att er platta är gjuten idag, såg också att Christian var där och inspekterade! Det är spännande att se hur allt förändras här ute! Hoppas få se er här ute snart! Kramar från grannen Ewa
Daniella Andersen sa…
Ge Carro en kram från mig! Vilken fantastisk och stark familj ni är, fint att se <3
Kram Danni
Chris sa…
Kram Maria
Kram och tack Jenny för omtanken
Hej Eva, skönt att allt gick bra, jag förstår att det händer nya saker där uppe på kullen!!! Vi ses kram från oss.
Hej Danni klart jag ger Carro en kram, kram till dej från oss
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Anonym sa…
Tack för härliga och goda recept ! Ni finns i våra tankar hela tiden ! Kram Brittmarie R

Populära inlägg