Mitt nationaldagsfirande - vill inte se mera djur!?

Hej!
Glad Nationaldag på Er!
Jag firar den i ensamhet, ganska skönt faktiskt.
Har cyklat 1,7 mil idag.
 
Hjärtat har gått igång idag men inte av cykelturen utan av lite ormar.
Jag tog cykel och min lilla svenska flagga och skulle cykla iväg och inviga nya bryggan vid nya tomten. Där tänkte jag sitta och filosofera över nationaldagen och livet i allmänhet.
Väl ute på bryggan ser jag flera ormar, jag höll nästan på att tuppa av!
Stampade och försökte få igång en orm, petade lite med cykelkorgen, den rörde sig inte men jag sprang iland med hjärtat i halsgropen. Jag tog ett foto innan jag sprang. Jag tyckte ormen var lite ovanlig, den var lite grön i färgen, dom stora ormarna var svarta.
Jag tog min flagga och cyklade hemåt, då ringde min väninna Birgitta och sa kom och fika här finns det nybakade bullar. Hon var min räddare i nöden just då!!!!
Vad hände med ormarna jo, jag träffade min blivande granne som sa att dom lagt ut en massa gummiormar på bryggan för att skrämma bort alla måsar som skiter på den fina nya brygga.
Hoppas verkligen måsarna blir lika rädd som jag blev!
Snygg brygga  är det iallafall.
Och inte så mycket måsskit på den heller!!!

Det verkar som att vi får kreativa grannar!
 
Längst ut på bryggan hade jag och flaggan tänk fira Nationaldagen!!
Lusten infann sig inte.
 
Snygg orm!? Dom andra var svarta.

Sen har vi gröna maskar överallt, hela häcken är uppäten, hela närområdet där jag bor är uppätet alla björkar, alla fruktträd, alla ekar är fulla med gröna maskar. Det ska visst bli en oansenlig lite fjäril av dom när dom ätit färdigt!
Dom äter visst en månad och sedan är dom puts väck.
Hörde om det på radion, dom mumsar visst i sig ungefär vart tionde år.
Maskarna kryper på våra bilar och på tvätten man hänger upp.

Nu är jag döööötrött på djur.

Nu ska jag fira Nationaldagen med ett glas skumpa och så ska jag laga en riktigt god middag i väntan på att maken ska kommer hem från sonens altanbygge.
Det är jag värd.
Hoppas på en lugnare dag i affären imorgon.
VÄLKOMNA.
Fira lugnt.
KRAM C 

Kommentarer

Populära inlägg