Kasslerpaj, jättegod. Recept.

Hej!
Nu har vi kommit in i lite mer svensk sommar,
varierande väder.
Inte så dumt det heller!
Jag tycker Du ska göra min goda kasslerpaj.
Gillar Du inte kassler ta kyckling, olika sorters korvar eller filé.
Jag har alltid i kylen pajdeg eller smördeg, färdig för att 
snabbt kunna åstadkomma en dessert, lunch eller middag.
Du kan få hastigt besök, även i coronatider.
Det finns både rektangulär och rund pajdeg.
Ett TIPS!
Tar du den rektangulära räcker degen till att göra rutmönster ovanpå pajen.
Visst ser det fint ut!


MIN GODA KASSLERPAJ.
En pajdeg, här smördeg.
En stor gul lök stekt i smör.
Hackad kassler stekt i smör.
Små tomater.
Spenatblad.
Stek en bit purjo, om Du har!
Fyll formen.
Blanda 3 ägg,
2 - 3 dl  dl mjölk
Riven eller skivad Västerbottens ost.
Sambal oelek.
Nymald svartpeppar.
Slå över pajen.
Grädda i 200 grader.

Min kasslerpaj, men titta vad Du har i kylen.

Rektangulärt pajskal räcker till rutmönster.
Pensla med vatten.
Jag skivade osten.

Pajen blev drömgod.
MUMS!
Servera med sallad och ett glas rött eller citronvatten.

Sommarhälsning C

Kommentarer

Populära inlägg