Min sommarrulltårta, vintips, recept.

Hej!
Får du besök, har du inget fikabröd hemma.
Eller ingen dessert.
Gör min sommarrulltårta gjord i ett nafs!
Njut av söndagen.

Min sommarrulltårta med blåbär, hallon och jordgubbar.

Min sommarrulltårta
3 ägg vispas vitt med 1 1/2 dl socker.
1/4 dl vetemjöl
3/4 dl potatismjöl
1 tsk bakpulver
blandas i.
Stjälp upp på bakplåten, ha bakplåtspapper under.
 Grädda i 225 grader i 5 minuter.
Stjälp upp kakan på sockrat bakplåtspapper.
Dra av pappret och låt svalna.

Jag har vispad grädde med vaniljsocker i.
Sommarrulltårtan här har jordgubbar, hallon och blåbär.
Ta vad du har!

Före kaffet blev det ett glas champagne.
Födelsedagschampagne, fått av vänner.
En otroligt god årgångschampagne.
Nicolas Feuillatte, 2012, Frankrike.
Blanc De Blancs, collection vintage.

Nicolas Feuillatte Blanc de Blancs Vintage 2012 – 349 kr

Årgångs-champagne och Blanc de Blancs med lågt pris – Topprankas topprankas 2020.

Nicolas Feuillatte Blanc de Blancs Vintage årgång 2012, får sammanlagt högsta expertbetyg – och rankas därför på VinBetygets topplista. Den tillhör tveklöst de absolut främsta och mest prisvärda av Systembolagets samtliga champagner. 
KÖPTIPS!


Lycka till med baket.

Nu är det fikatime här.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg