Idag fyller jag år, 4 juli.

Hejsan!
Jag fyller år idag, den 4 juli.
Tänker vilken lyx det är att få fylla år.
Så tänker jag.
Då blir inte åren så viktiga att räkna.
Att fylla den 4 juli är lite speciellt, för mej.
Hur många amerikanska fester har jag haft under mitt liv?
Vet ej, men dom är många.
Det har alltid funnits en viss stolthet att vara född på
Amerikas nationaldag.
I skolan när vi skulle göra uppgifter med redovisningar använde jag mig
oftast av 4 juli och USA:s nationaldag.
Jag berättade om Louis Armstrong och hans liv och musik, indianerna,
flaggan, utvandringen från Sverige, Frihetsgudinnan m.m.
Nu måste jag erkänna att jag lämnat min beundran för USA lite,
det händer för mycket otrevligheter där.
Lite knäppt är det där borta!
NU lämnar vi detta!
Idag fyller jag år.

Jag avslutade dagen med en provtur på sonen Christofers moped.

Jag fyller år idag.
En fantastisk fin dag har jag haft,
firad från morgon till kväll,
lågmält firad med min familj.
Inget stort partaj i år.
Coronalivet pågår.

En jättegod lunch på Baurgården i Bunn.
Med familjen.
Ett tips, är Du i närhet gör ett besök
www.baurgarden.se 
Naturen runt omkring är så vacker.

Mina söner med respektive.

Tack alla nära och kära familj och vänner, Facebook, Instagram, telefon, mail
för presenter och glada tillrop.
Älskar Er alla.
Nu ska jag avsluta min dag med ett glas champagne.

Hälsning en nöjd C





Kommentarer

Populära inlägg