Tårta till Kerstin ❤️ Fuck Cancer.

 Hej!

Igår var Kerstin här en väninna, till henne bakade jag en tårta.

Vi pratar om SORG och livet.

Du har säkert bakat denna Dajmtårta, enkel och god.

Dajmtårta.

2 ägg vispas vitt med

1 1/2 dl socker

125 gr mald sötmandel

1 tsk bakpulver

1 msk potatismjöl

Slå smeten i bröad form.

1 dubbeldajm

2 dl vispgrädde.

Några bär.

Lite kakaopulver.

Grädda i 175 grader 25 - 30 minuter.

Direkt när tårtan kommer ut lägg på den krossade Dajmen.

Dekorera med vispad grädde och lite bär, 

Strö över lite kakaopulver.

På min tårta blev det blåbär denna gången.
Fika för Kerstin och mej.

Kakaopulvret är gott på missa inte det.

Kerstin och jag är förenade i sorg.

Vi miste våra döttrar i livmoderhalscancer.

Efter att Therese och jag varit med i tv-programmet Bytt & Bytt

fick jag ett underbart men sorgligt brev från Kerstin.

Hon bodde bara några mil från mej

Vi befann oss i samma mardröm.

Att ha mist en dotter.

Kerstins dotter Emelie dog för sex år sedan och

Charolina för snart sju år sedan.

Emelie....... en maka, mor, dotter, syster, släkting, vän som inte fick livet.....

Vår älskade Charolina...........

Vi träffas då och då och samtalar om livet och sorgen.

Ja vi kan prata om ALLT.

Jag blir ledsen har nu två vänner till i min närhet som nyligen mist sina

döttrar i livmoderhalscancer.

Tänker på Er.

Ska detta aldrig ta slut?

Nu är det många unga kvinnor som man inte lyckats rädda livet på

i denna hemska sjukdom.

Tack för besöket Kerstin stor kram till dej från mej.

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg