Surdegspizza till gubben o mej!

Hej!

Jag har varit lite nyfiken på färdig pizzadeg så jag provade

ICA:s surdegspizzadeg och så bra den var. 

Pizzan blev jättegod och så snabbt det gick.

Jag delade degen till två pizzor.

På den första la jag creme fraiche och riven ost

till den andra pizzan gjord jag en tomatsås:

10 cocktailstomater, delade, lite olivolja några råsockerkorn i

ugnen 200 grader 15 minuter.

Sedan rörde jag i 3 msk chilisås.

Det bredde jag på den andra pizzan, riven ost och strimlad rökt skinka.

Pizzorna gräddades i 225 grader i 15 minuter.

På pizza 1 la jag klickar av creme fraiche och sikrom.

Dekorerade med inlagd rödlök.

Rödlöken hade jag gjort på morgon, rödlöken skivade jag på mandolin, 

la i en glasburk och på med 1-2-3 lag.

Attans så gott!

Pizzorna blev supergoda mycket godare än köpepizzor.

Degen var toppen.

Mina pizzor är inte särskilt vackra men GODA.

Pizza med sikrom, creme fraiche och inlagd rödlök.

Inte världens vackraste men supergoda.

Lova att Ni lägger in rödlök, jag använde mandolinen och hade en 1-2-3-lag.
Sikromen var god.

Supergod färdig surdegspizzadeg.
Rekommenderas.

Gräddning på G!


Gör denna pizzasås.
Se ovan.

Ta det enkelt, ta ett husvin för 79 kronor Côtes du Rhône
Kryddig smak med inslag av björnbär, viol, svartpeppar, hallon, blåbär och lagerblad.
 


Lycka till
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg