Fikagäster, inget hemma, baka muffins fort!

Hej!

Hjälp fika på bordet fort det kommer gäster snart!!

Känner Du igen?

Inget hemma!

Räddningen är muffins.

Jag gör ofta två olika sorter av samma deg.

Denna gång blev det russinmuffins och muffins med chokladtopp.

Man MÅSTE ju ta minst 2 nybakade muffins när man fikar. 

Nybakade muffins.
Precis färdiggräddade när fikagästerna klev in genom dörren.
Mina underbara luktärtor kan jag tacka min fina granne Lotta för, fick plantor av henne och
nu blommar dom för fullt.
Älska denna ljuvliga doft.
TACK Lotta!
Min lilla blåvita kanna är gammal och vacker.

Första fikat inomhus, det blåste och duggregnade ute.
Vad tycker Ni om hunden och katten i brons är dom inte underbart söta?
Katten skjuter rygg när hunden blir för närgången.



MUFFINS

125 gr mjukt smör och 2 dl socker vispas.
Tillsättt 2 ägg
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1 1/2 dl gräddmjölk
4 1/2 dl vetemjöl

Klicka i muffinsformar grädda i 220 grader 

Jag tar bort lite smet och tar i 1 - 2  tsk kakaopulver.
Detta klickar jag på grundsmeten.
Hälften av smeten blandade jag i russin.
Så får Du snabbt och enkelt två sorters muffins.
Jättegoda muffins och gjorda på ett tjilivipp.

Lycka till.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg