Små arga tanter ska inte underskattas. 👌

Hej!

En favorit är Karin Thunberg krönikör i SvD.

Hon slår ofta huvudet på spiken.

Obs!

"Slå huvudet på spiken" betyder att träffa rätt, att göra eller säga något träffande, 

precist och riktigt.


https://www.svd.se/sma-arga-tanter-ska-inte-underskattas


Jag vill tipsa dig om denna artikel från Svenska Dagbladet.

Det är det där jag gillar "att bli berikad i sinnet".

Alltid finns det någon underfundigt i Karins texter.

Det jag särskilt gillade i denna krönika som Karin skrev var:

"Länge skyllde jag på pandemin. Sen blev det för tjatigt. 

Som när man fortsätter skuldbelägga gamla föräldrar långt 

efter att man passerat 31. Det finns en gräns........"

Jag är dööötröööött på alla repotage, intervjuer, självbiografier 

och historier om den tråkiga barndomen.


Hur många i denna värld har unnats en rosaskimrande barndom och uppväxt?

Livet pågår ju hela tiden, saker händer, 

saker sker som ibland går att påverka ibland inte.

Ta tag i saker själv.

Lämna.

Släpp.

Livet pågår bara en stund………




Dålig bild på stilig kvinna.
Jag fotade från min tidning, SvD.
Åh vad bra Du är Karin.

Hälsning C.

Kommentarer

Populära inlägg