Förälskad i: Gervasonis Brass 96.👌


Hej!

Den här lampan såg jag första gången på hotell Villa Baro i Åtvidaberg.

Jag blev störtförälskad.

Vilket vackert ljus denna lampa ger.

Lampan svävar över bordet.

Gervasonis Brass 96 är en vacker pendel i mässing, designad av Paola Navone.

Taklampan har en matt finish med en utbankad yta. 

 

Trots att Brass 96 har en väldigt tilltalande form så är det främst mässingen som hamnar i fokus. Pendeln utnyttjar dock materialet till fullo, då insidan av den böljande skärmen sprider ljuset på bästa möjliga sätt. Samtidigt skärmar formen av väldigt bra på långsidorna, vilket får pendeln att bli ett utmärkt val ovanför ett avlångt matbord.


Detta foto tog jag i ett av rummen på Villa Baro i Åtvidaberg.

Pris ca 11.000 kronor.
Mycket pengar!
Det här är en lampa som man måste se, tror jag. 
Spännande är den.

Det är fantastiskt så mycket det händer på lampfronten det dyker upp den ena efter 
den andra ursnygga lampan.
I inredningsrepotagen är det stor tonvikt lagd på belysning.
Jag tycker man ska ha många belysningspunkter i ett hem.
Det är det som ger den mysiga och ombonade känslan i ett hem.  

Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg