Glöm inte att baka Rimbobullar ibland. Recept.

 Hej!

Fikasugen.

Eftermiddagskaffe i skymningstimmen.

Mycket länge sedan jag bakade Rimbobullar.

Men...jag tycker det är lite svårt med kalldegen att få till snygga bullar

dom ska skäras i rutor och vikas, det hade jag INTE tid med.

Så jag gjorde en rulle istället och det gick perfekt.

För Dej som inte vet vad Rimbobullar är för något

är det bullar som görs på kalldeg och när bullarna är gjorde ska dom jästa i minst två timmar.

Bullarna är jättegoda.

Eftermiddagslugn med en kopp Zoegakaffe och goda nybakade Rimbobullar, på mitt sätt.

Sista julblommorna lyste upp på bordet.

Det är gott att göra lite glasyr på bullarna.

Det gör jag nästa gång.

Rimbobullar på annorlunda sätt men lika goda.

Receptet ur Sju Sorters Kakor.
Jag rekommenderar 2 msk socker i degen.



Så här ser Rimbobullar ut på riktigt.

Lycka till.
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg