Lax/torsk burgare. Fisklovers. Recept. Vintips.

Hej!

Varmt.

Badat, badat, himmelskt att vara med pool.

Läst, ligger under parasollet.

Det har varit en fantastisk dag.

Idag har jag gjort fiskburgare, supergott.

Serverade med ekologisk spenat från självplockningen i Skänninge.

Till detta ett glas rosé.

Les Fumées Blanches by Francois Lurton.

Mums!


Lax/torsk burgare.
Färsk lax
Torsk
2 msk créme fraîches 
Fisksås
1/2 Färsk röd chili 
1 liten charlottenlök
Dill
Nymald peppar
Lite pressad citron
Salt, tänk på att fisksåsen är salt.
Tips! Stek gärna ett lite prov och smaka av.

Kör i mixern.
Forma smeten till burgare vänd dom i Pankos.
Stek knapriga i smör och solrosolja.

Den ekologiska färska spenaten vänder jag ned i denna sås:

1/2 msk vetemjöl
Smält 1 msk smör
Rör om
Späd med 1 dl gräddmjölk
salt, peppar, muskot
Vänd ned spenaten och rör om, värm.

Ta dill eller persilja vilket Du vill.
Hade i en halv röd chili oxå.

Jag har muskotnöt i min spenat.

Burgarna vända i Pankos.

Under mitt parasoll.
Före middagen ett glas rosé.
Blev så himla sugen på popcorn.

Pris 99 kronor.

Bärig, mycket frisk, ungdomlig smak med inslag av rabarber, färska örter, smultron, vattenmelon och blodgrapefrukt. Serveras vid cirka 8°C som sällskapsdryck, till rätter av fisk eller fågel, eller till sallader.

Sommarhälsning C

Kommentarer

Populära inlägg