Självplockning är inne!


Hej!

Självplockning är verkligen inne.
Det har blivit ett populärt sommarnöje.
Här kommer några tips.
Igår plockade vi och ett par vänner hallon sedan drog vi iväg och 
skördade ekologiska grönsaker och potatis, många olika sorter.
Fikakorgen var packad med äggmackor och bullar.
Östgötaslätten bjuder in till en hel del olika självplockningar.
Har Du inte lust eller tid att skörda själv finns det ofta butiker på
dessa ställen där Du kan handla.
Hallon har en lång säsong, går att plocka enda in i oktober.
Det enklast är att kolla in hemsidorna för öppettider.

Hallon och jordgubbar här:

Ekologisk potatis, grönsaker och blommor.
Behöver Du en gräsmatta finns det oxå här:

Jordgubbar här:
Fylla Gård.


Idag blev det grönt till middag.

Potatisen den första egna, lyxigt.

Ett litet bak blev det på förmiddagen.
Jag vill inte ha pärlsocker på mina bullar.
I mina bullar fyller jag med råsocker, tycker det ger en god smak.
Och massor av egen mald kardemumma.

Sedan får man unna sig en fika
och en tidning.
Sommar.

Första egna haricots verts färdiga.
Inte så många ännu men det kommer flera!

Hallonplockning på Ombergsboden.

Tack Bra Liv för att jag fick komma och ta nya prover.
Nu var sänkan bra.
Tacksam.

Nu är det fotbollsdax!
Hälsning C

Kommentarer

Populära inlägg