Älskade elefant!

 Älskade elefant, jag pratar om ett tyg! Estrid Ericson hade redan startat Svensk Tenn när hon skapade det enkla tyget som fortfarande känns ultramodernt. I slutet av 30-talet trycktes tyget för första gången. Mönstret har ALLTID varit poppis men har nu något av en renässans, den svarta elefanten är just nu väldigt efterfrågad. Estrid Ericson 1894 - 1981, tennkonstnär och inredningsarkitekt. Hon grundade Svenskt Tenn 1924. Hon inledde 1934 sitt legendariska samarbetet med den österrikiske arkitekten Josef Frank.






Tyget finns både i lin och bomull, tyget finns i elva olika färgställningar. Estrid blandade gammal och nytt, hon älskade loppisfynd, "allt behöver inte passa ihop" sa hon, bekvämlighet och trivsamhet kom först!
Nu ska jag åka och ta hand om min mor, så hon får lite bekvämlighet och mys/KRAM

Kommentarer

Anonym sa…
Min Elefantkudde är min favvo, önskar ett par små lampskärmar i samma tyg. Jag har förstått att man bör göra en beställning inför Stockholmsbesöket.B
Chris sa…
Jag vill oxå ha en kudde, visst är det ett läckert motiv och tänk det blir aldrig omodernt/KRAM C

Populära inlägg