Mark Levengood

Det roligaste jag läst denna vecka är en intervju (i DI W) med Mark Levengood. En av frågorna var:
Vad tror du dina barn kommer att tycka om sin barndom?
............."vi har byggt en hög mur runt barnen och än så länge lever de innanför den. Men vi vill inte ha ungar som åker på silverbrickor i trappan utan har till exempel valt vanliga skolor.
Strandvillan i Saltsjöbaden, som du ärvde av en för dig okänd miljardär, är likväl på 800 kvm och både du och Jonas är rika....
"Jag vet inte hur mycket jag är god för i kronor räknat, men vem vill att ens barn ska bli "räntianer"? Att inte behöva göra något i livet utan bara leva på räntor är ingen bra färdkost. Det som överstiger barnens laglott när vi dör går till den fond som vi grundat."



Tack Mark, för ordet "räntianer", det ordet ska jag lägga på minnet. Det är alltid lika spännande att lyssna till eller läsa Mark Levengoods texter, alltid lika underfundiga, allvarliga och roliga.

Kommentarer

messan sa…
Tack för dina ord på min blogg när min gästbloggare berörde många av oss.

Kram
Chris sa…
Det var verkligen en rörande historia, tänk så fort livet kan förändras. Jag önskar hela familjen lycka till.
KRAM

Populära inlägg