Våruppfräschning!

Gårdagen ägnade jag åt lite uppfräschning av "bras- o TV-rummet". Jag satte upp nya gardiner, det blev vita från IKEA,  Ritva heter gardinen och är jättefin till det facila priset av 299:-/paret. Putsade oxå av fönstren, tre stycken på rad. Jag köpte nya lampskärmar, vita på Åhléns, veckade skärmar, dom har blivit svåra att hitta tycker jag. En "ny" matta la jag oxå på, en liten sliten sak jag köpte på auktion för några år sedan..........då var jag lite före min tid!?  Nu har slitna mattor blivit dyrare, de klipps sönder och sys ihop med olika mattor för att sedan färgas i en färg. Recycling! Några vackra blå-vita kinakrukor åkte fram, blå-vita kuddar med tyg från Svensk Tenn, fåtöljerna är ganska nyklädda med jeanstyg. Ett runt vitt brickbord med vårblommor på avslutade denna uppfräschning. Jag är helnöjd det känns som det kom in lite vår i huset.
OBS! Just nu har vi -12 grader ute men man vill ju alltid ligga steget före eller hur???
Nu grunnar jag på vad nästa "projekt" ska bli? FÖRSLAG?


Mattan passade jättebra till dom jeanstygsklädda öronlappsfåtöljer.


Tänd


Åhléns lampskärmar är både snygga och har ett bra pris, denna kostade 129:-.
Idag ska jag träffa Stickorna på e.m, jag önskar Er alla en härlig måndag. Nu PW/KRAM C

Kommentarer

Populära inlägg