Optiker

Hej fredag! Hej Kära Bloggare!
Vilket vårväder, nu njuter vi. Jag ska torga och fika med tjejerna en bra start på denna dag.
I går var jag hos optikern, hur svårt ska det vara att hitta nya glasögon???? Det finns ju massor av bågar, som tur är underlättades valet av att det inte fanns så många som jag passade i. Jag har lite svårt för glasögon, jag har haft glasögon sedan jag var sju, det är nog en del av förklaringen till olusten mot bågar. Hela mitt vuxna liv har jag haft linser. Både fördelar och nackdelar med linser oxå.
Mina ögon undersöktes ordentligt, visste inte att optiker gjorde det så grundligt. Väldigt proffsigt var hela besöket. Tack för all hjälp och tips jag fick. Det blev ett par mörka solglasögon och ett par nätta silverbågar med klart glas i. Kan Ni tänka Er att mina ögon blir bättre för varje år som går och så ska det vara sa optikern. Jag är närsynt med litet brytningsfel, så nu vet Ni/KRAM från glasögonormen .....så sa dom förr! Inte kul.


Kommentarer

Populära inlägg