Agave tips!

Ett riktigt bra tips! På min altan samsas just nu Chateauneuf Du Pape, Torres, Chianti, Rioja och en hel del andra godsaker. Men inte som Ni tror utan det jag talar om är vinkorkar!?
Kolla här:





 Agavens spets är sylvass, farlig för vuxna, barn och djur. Nu är detta problem löst, jag har samlat vinkorkar dom sista 30 åren. Så det finns ett "litet" lager att ta av, nu kom några av dom till nytta.
När jag kom ner i botten på korkpåsarna fanns det ovanligt många Dela Pierrekorkar, det var en Cava som Sveriges största vinguru (Alex Harg) på 70- och 80-talet lärde oss att dricka. Lägg inte pengarna på champagne sa Alex, köp Dela Pierre istället! Jag tror Alex tänkte mer på vår ekonomi, vi var unga då, han tyckte nog vi skulle få ut mycket för våra pengar!
Hans devis var: Vinet är en gudagåva till mänskligheten.
Jag var då medlem i en förening som heter Juniorhandelskammaren, Junior Chamber International, där lyssnade vi till superbra föreläsare bl.a Alex Harg.

Vad är Juniorhandelskammare?
Juniorhandelskammaren är ett internationellt nätverk där unga människor (25-40 år) träffas, utvecklas och växer genom praktisk ledarskapsutveckling.

  • bygger verksamheten på personlig utveckling, affärsverksamhet, samhällsengagemang, ledarskap och internationella kontakter
  • är världens största organisation för utveckling i ledarskap med över 300.000 medlemmar i drygt 100 länder
  • har projektorienterad verksamhet
  • genomför årligen nationella och internationella kongresser.

Många personer i ledande ställning har börjat sin bana inom Juniorhandelskammaren, t ex John F Kennedy, Gerald Ford, Bill Clinton och Kofi Annan.
Närmaste förening från min småstad finns i Linköping/Ha en bra lördag/KRAM C

Kommentarer

Anonym sa…
Haha. Jag skrattar fortfarande!! Du är för rolig!!
Kram c
Chris sa…
Visst är det kul! ha,ha,ha!

Populära inlägg